تحقیق مالیه و تامین اجتماعی در اسلام
قابل ویرایش. منبع دارد.90صفحه.تحقیق
منابع:
-ابراهیمی کرهرودي، احمد،(1387) . "مبانی و ویژگیهاي مالیاتهاي اسلامی و تأثیر آن بر فعالیت هاي اقتصادي "، کتاب مجموعه مقالات دومین همایش سیاستهاي مالی و مالیاتی ایران، ص 389
-احمدي، علی محمد و رضا، وفایی یگانه ،(1391) . "بررسی میزان مالیاتهاي اسلامی در سبد هزینه اي خانوارها و
میزان اثرپذیري آن از رشد اقتصادي با استفاده از ماتریس حسابداري اجتماعی"، پژوهشنامه مالیات ، زمستان، شماره 16 ، مسلسل
-جزرى، ابن اثیر، مبارک بن محمد، النهایة فی غریب الحدیث و الأثر،(1380). مؤسسه مطبوعاتى اسماعیلیان، قم، چاپ اول، ج2، ص 75-82..
جزرى، ابن اثیر،(1382). مبارک بن محمد، النهایة فی غریب الحدیث و الأثر، مؤسسه مطبوعاتى اسماعیلیان، ایران ـ قم، چ اول، ج3، ص482.
-حامد،احمد،(1368). پژوهشي در نظام حمايتي اسلام، مشهد، ص 6-25.
-حرعاملی، محمدبن حسن، 1401ق، وسائل الشیعه، تهران، مکتبه الاسلامیه.ص 200-345.
-خزائی،زینب و یزدان پور، مرجان،(1394). مالیات اسلامی و جایگاه آن درتامین منابع مالی،نشریه مجله اقتصادی، شماره های 3و4،ص 89-110.
-حسینی ،سید رضا،(1382).مفروضات نظریه مصرف کننده مسلمان ،فصلنامه علمی –پژوهشی اقتصاد اسلامی ، شماره9.
-حلّى، محقق، نجم الدین، جعفر بن حسن، شرائع الإسلام فی مسائل الحلال و الحرام، مؤسسه اسماعیلیان، قم، چ دوم، 1408ه.ق، ج1، ص130.
-شمسايي، محمد حسين،(1380). پديدهشناسي فقر و توسعه، «تأمين اجتماعي(در نگرش اسلامي9»، قم،ص 4-355.
- دادگر يدالله و نجفي، سيد محمد باقر .(1380).مباني فقهي پيشرفته اقتصاد اسلامي(تحليل و تلخيص كتاب اقتصادنا) قم، ص 171-175.
-درخشان، مسعود، 1374، ملاحظاتی در مفاهیم و نقش مالیات در اقتصاد اسلامی و اقتصاد متعارف، پژوهشها و سیاستهای اقتصادی، ش 1 و 2، ص5-29.
-رضایی، مجید و دیگران، 1379، نظام مالی دولتهای مسلمان از ظهور اسلام تا قرن چهارم هجری، نظام مالی اسلام (مجموعه مقالات)، به اهتمام احمدعلی یوسفی، تهران، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
-رضایی، مجید، 1382، مالیاتهای حکومتی؛ مشروعیت یا عدم مشروعیت؟، نامه مفید، ش35، ص63-84.
-رضایی ،محسن و حسنی مقدم،رفیع،(1391). بررسی و بهینه سازی رفتار مصرف کننده در اقتصاد اسلامی با استفاده از تکنیک برنامه ریزی پویا،فصلنامه پژوهشهای اقتصادی ایران، سال هفدهم، شماره51،ص 71-87.
صدر، سیدکاظم، (1387)، اقتصاد صدر اسلام، تهران: دانشگاه شهید بهشتی، چاپ دوم، ص 20-192.
-طوسى، ابوجعفر محمد بن حسن،(1380). بی تا، التبیان فی تفسیر القرآن، بیروت، دار احیاء التراث العربی.ص 135-159.
- عاملى، شهید اول، محمد بن مکى، الدروس الشرعیة فی فقه الإمامیة، دفتر انتشارات اسلامى وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ایران ـ قم، 1417ه ق، چ دوم، ص 258.
-عاملى، حرّ، محمد بن حسن، تفصیل وسائل الشیعة إلى تحصیل مسائل الشریعة، مؤسسه آل البیت علیهم السلام، ایران ـ قم، چ اول، 1409، ج9، ص207-511.
-عبدالحی کتانی ، التراتیب الاداریه (نظام الحکومه النبویه) ، دارالکتاب العربی ، بیروت ، جلد اول ، ص 411.
-غفاری، هادی، 1388، نظام اقتصادی صدر اسلام، تهران، دانشگاه پیام نور.
-فرج،ابراهیم، (1390).طراحی الگوی سعادت محور مصرف(با رویکرد ریاضی)،دو فصلنامه علمی –تخصصی مطالعات اقتصاد اسلامی سال چهارم، شماره اول، صص 67-91.
-فراهیدى، خلیل بن احمد، کتاب العین، نشر هجرت، ایران ـ قم، چ دوم 1410ه.ق، ج4، ص426.
-قرشى، سید على اکبر، قاموس قرآن، دار الکتب الإسلامیة، ایران ـ تهران، چ ششم، 1412.ق، ج2، ص123-305.
-مردوخی،بایزید،(1396). اقتصاد کلان،نشریه اقتصادی ،شماره38،ص 36-54.
-مصباحی مقدم ، غلامرضا (1391). مجموعه مقالات چهارمین همایش مالیات های اسلامی، مشخصه های نظام مالیاتی در سیره نبوی: دلال تهایی به منظور اصلاح نظام مالیاتی کشور.
-مطهري، مرتضی ( 1382 )، جامعه و تاریخ، تهران: انتشارات صدرا
- میلانى، سید محمد هادى حسینى،(1395). محاضرات فی فقه الإمامیة- کتاب الخمس، مؤسسه چاپ و نشر دانشگاه فردوسى، ایران ـ مشهد، چ اول، ص7.
-منتظرى، حسینعلى، 1371، مبانى فقهى حکومت اسلامى(دراسات فی ولایه الفقیه و فقه الدوله الاسلامیه)، قم، تفکر.ص 44
-نادران، الیاس و کرمی اسفه، محمد حسین،(1392).ببرسی خاستگاه توابع رفاه اجتماعی در رویکرد برگسون –ساموئلسن از منظر اسلام و سکولاریسم،دو فصلنامه علمی-پژوهشی ،نشریه جستارهای اقتصادی ایران ، شماره19، ص 111-124.
-نجفى، صاحب الجواهر، محمد حسن، (1381). جواهر الکلام فی شرح شرائع الإسلام، دار إحیاء التراث العربی، لبنان ـ بیروت، چ هفتم، ج16، ص2.
-نوری همدانی، حسین، 1418ق، کتاب الخمس، قم، مهدی موعود.ص 23
-نهج البلاغه، 1372، شریف رضى، ترجمه سیدجعفر شهیدی، تهران، انقلاب اسلامی.
-واقدی،ابو عبدالله محمد بن سعد،(230-168ق). الطبقات الکبری،نشربغداد.جلد1،ص 500-700.