پیشینه پژوهش بررسی رابطه شیوه های فرزند پروری و خودکارآمدی تحصیلی
قابل ویرایش.90صفحه.منابع دارد. مناسب برای فصل 2پایان نامه
مقدمه.................................................................................................................................................................................2
بیان مسئله........................................................................................................................................................................3
ضرورت واهمیت مسئله.................................................................................................................................................5
اهداف و فرضیه ها...........................................................................................................................................................6
تعاریف نظری....................................................................................................................................................................7
شیوه های فرزند پروری. ...............................................................................................................................................9
تغیرات تاریخ...................................................................................................................................................................10
ابعاد شیوه های..............................................................................................................................................................12
نظریه ها.........................................................................................................................................................................15
خودکارآمدی.................................................................................................................................................................23
انواع خودکارآمدی.........................................................................................................................................................38
مفهوم خودکارآمدی.....................................................................................................................................................42
سنجش خودکارآمدی..................................................................................................................................................43
مراحل رشد و شکل گیری خودکارآمدی................................................................................................................46
تحقیقات خارجی وداخلی...........................................................................................................................................49
منابع................................................................................................................................................................................76
ضمائم(پرسشنامه).....................................................................................................................................................85
منابع
-بهرامی ، هادی، عباسیان فرد، مهرنوش عباسیان فرد (1389)برسي رابطه ي خودكارآمدي باانگيزه يپيشرفت دردانش آموزان دختردوره پيش دانشگاهي شهر تهران، فصلنامه ی آموزشی، تحليلی واطلاع رسانی مشاور مدرسه) دوره ی ششم،شماره ی۱
- بیابان گرد ، اسماعیل (1370) رابطه ی میان عزت نفس ، منبع کنترل و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دبیرستان های تهران ، پایان نامه ی کارشناسی ارشد ، دانشگاه علامه طباطبائی.
-پورجعفردوست، كامليا (۱۳۸۶)؛ ساخت وهنجاريابي پايان آزمون خودكارآمدي دانش آموزان۱۴تا۱۸ساله ي دبيرستان هاي شهر كرج ؛پايان نامه ي كارشناسي ارشد، دانشگاه علامه طباطبائي.
-پروين، لارنس وجان، اوليور؛ (1384)شخصيت نظريه وپژوهش،مترجمان: محمدجعفر جوادی، پروين کديور، تهران ،نشرآييژ (تاريخ نشرکتاب به زبان اصلی،۲۰۰۱).
-پورافکاری، نصرت الله؛ (1385)فرهنگ جامع روانشناسی وروانپزشکی وزمينه های وابسته، تهران، انتشارات فرهنگ معاصر.
-خرايم، رقيه علايي، نريماني، محمد، خرايم ،سارا علايي (1391) مقايسه ي باورهاي خودكارآمدي وانگيزه ي پيشرفت درميان دانش آموزان باوبدون ناتواني يادگيري،مجله ي ناتوانيهاي يادگيري، تابستان1391.
- دهقانی ، محمد حسین (1371) بررسی احساس خود ارزشمندی نزد نوجوانان عادی و استثنائی .
-رمزدن پال(1997). يادگيري رهبري در آموزش عالي. (ترجمه عبدالرحيم نوه ابراهيم و همکاران). دامغان: دانشگاه علوم پايه دامغان ومؤسسه پژوهش وبرنامه ريزي درآموزش عالي ، 1380.
-شولتز، دوان پی و شولتز، سیدنی، الن (2005). نظریه های شخصیت. ترجمه: یحیی سید محمدی (1387) چاپ 12 ویراست 8، تهران: ویرایش.
-شعاري نژاد، علي اكبر ( ١٣٧٧ ) نقش فعاليتهاي فوق برنامه درتربيت نوجوانان . تهران : مؤسسه اطلاعات.
-شاطرلو عالیه، افزایش عزت نفس دانش آموزان کم توان ذهنی از راه توجه به مولفه های خود پنداره، تعلیم وتربیت استثنایی ، 1386 شماره 74، ص27 .
ساعتچي، محمود (1369) اصول روانشناسي ـ تهرانكم نشر بهمن
-شريعتمداري، علي (1369) رو.انشناسي تربيتي ـ تهران: انتشارات امير كبير
-شاملو، سعيد (1369) بهداشت رواني ـ تهران: انتشارات رشد
-شعاري نژاد، علياكبر (1373) روانشناسي رشد ـ تهران: انتشارات اطلاعات
-نقش ،زهرا، قاضي طباطبايي، محمود، طرخان، رضاعلي (1389) الگوي ساختاري رابطه خودكارآمدي، سودمندي ادراك شده وپيشرفت تحصيلي: بررسي نقش واسطه اي يادگيري خودنظم بخش، تازه هاي علوم شناختي،سال 12،شماره1-16
-نريماني، محمد، بيابان گرد، اسماعيل، رجبي، سوران، (1385) بررسي كارآمدي روان نمايشگري بربهبود بخشي مهارتهاي اجتماعي وعزت نفس دانش آموزان نارساخوان، پژوهش درحيطه كودكان استثنايي، شماره 2
-علی پور، احمد ونور بالا، احمدعلی ( 1378 ). بررسی مقدماتی پایایی وروایی پرسشنامۀ شادکامی آکسفورد در دانشجویان دانشگاههاي تهران،مجله اندیشه ورفتار،سال پنجم،شمارة 1 و 2،تابستان وپاییز
-كار،الن. ( 2004 ). روانشناسي مثبت، ترجمه ي: حسن پاشا شريفي وجعفر نجفي زند. ( 1385) تهران: انتشارات سخن
-گنجي، حمزه (1373) روانشناسي عمومي ـ تهران: انتشارات چاپ و نشر ايران
-ياسايي، مهشيد (1368) رشد و شخصيت كودك ـ تهران: نشر مركز
- همان، ص453-452 و ارنسون، الیوت؛ روانشناسی اجتماعی، حسین شکرکن، تهران، رشد، 1389، ویرایش هشتم، ص300.
-(جان بک به نقل از شایق، 1385، ص 66)
-(زرهانی و اسماعیلی، 1389، ص 10)
- اُلسون، میتو اچ. و هرگنهان، بی.آر.؛ مقدمهای بر نظریههای یادگیری، علیاكبر سیف، تهران، دوران، 1389، چاپ شانزدهم، ص90.
- پارسا، محمد؛ روانشناسی یادگیری بر بنیاد نظریهها، تهران، بعثت، 1372، چاپ دوم، ص44-43.
- پاول هنري ماسن, جروم کيگان, آلتا هوستون, جان جين وي کانجر- ترجمه مهشيد ياسايي- کتاب رشد و شخصيت کودک- چاپ دوم- سال 1382- ص 742, ص743.
- اعزازی شهلا (1376). جامعه شناسی خانواده با تاکید بر نقش، ساختار و کارکرد خانواده در دوران معاصر. انتشارات روشنگران و مطالعات زنان.
- شولتز، دوان؛ نظري ههای شخصيت،مترجمان: يوسف کريمی، فرهاد جمهری،سيامک نق شبندی، بهزاد گودرزی، هادی بحيرايی، محمدرضا نيکخواه، تهران: نشرارسباران، ۱۳۸۴ ، (تاريخ نشر کتاب به زبان اصلی، ۱۹۹۰).
- اليس، آلبرت؛ زندگی شادمانه، مترجمان:مهرداد فيروزبخت، وحيد عرفانی، تهران، نشررسا، ۱۳۸۷ ،تاريخ نشر کتاب به زبان اصلی،2000.(
- خواجه پور،مهناز؛ عطار،حمیدروانشناسی ، مطالعات تربیتی و روانشناسی، شهریور 1386 - شماره 29ازص 179 تا 197
-مجله پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت سال 3, شماره 2 (1392): پاییز و زمستان 1392