پیشینه پژوهش پیوند با مدرسه ، پیشرفت و انگیزش تحصیلي
قابل ویرایش.60صفحه. مناسب برای فصل2پایان نامه.منابع دارد
منابع :
-اژه ای، جواد، ویسانی، مختار، سادات سیادت، سمیه، خضری آذر، هیمن،(1390). انگیزش تحصیلی و اضطراب آمار: بررسی نقش میانجی راهبردهای یادگیری. مجله روانشناسی 58 . دوره پانزدهم، شماره دوم، صص 110 - 128 .
-بازرگان، عباس، سرمد، زهره، حجازی، الهووه ،. (1384 ) روش های تحقووق در علوم رفتاری، تهران: انتشارات آگاه.
-برزگر، سبحان،(1392). اثر بخشی آموزش یادگیری خودتنظیمی بر انگیزش تحصیلی وخودکارآمدی دانش آموزان دارای اختلال ریاضی مدار راهنمایی شهرستان بوشهر. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی.
-بهرامی، فاطمه، رضوان، شیوا ، (1385). بررسی رابطه انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر شهر اصفهان با ویژگی های آموزشگاهی آنان. پژوهش های تربیتی وروانشناختی ، 2(2)، 61-72.
-بنتهام، سوزان ،(1389). روانشناسی تربیتی. مترجمین، اسماعیل بیابانگرد و سید علوی نعمتی،تهران: انتشارات رشد.
-پاشا شوریفی، حسن ، (1385). سهم انگیزه درونی و بیرونی پیشرفت و نگرش دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به مسائل آموزشی و سهم این متغیرها در تبیین پیشرفت تحصیلی آنان، نوآوری های آموزشی،5(18) ، 171-202.
-پهلوان صادق، فرزاد، ولی، (1388).نفوذ جو مدرسه، فرایند آموزش و پیشینه خانوادگی بر نگرش نسبت به علوم دانش آموزان ایرانی، روانشناسی، 52 ، 407 - 425 .
-تنهای رشوانلو، فرهاد و حجازی، الهه، (1388).ارتباط ادراک از سبک فرزند پروری والدین با انگیزش تحصیلی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی. دانشور رفتا ، ر سال 16 ، شماره 39 ،ص1-14
-جلایی پور، حمیدرضا، حسینی نثار، مجید، (1387). عوامل اجتماعی موثر بور بزه کاری نوجوانان در رشت پژوهشنامه ی علوم انسانی و اجتماعی.
-چارکداری، بهمن، (1393).رابطه ویژگی های شخصیت و باورهای انگیزشی با پیوند به مدرسه در دانش آموزان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی.
-حافظ نیا، محمد رضا ،(1384). مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی، انتشارات سمت.
-خاکی، غلامرضا، (1384(.روش تحقیق با رویکرد به پایان نامه نویسی، تهران: انتشارات بازتاب.
-رضوی شریف، علوی؛ حجازی، الهه؛ قاضی طباطبایی، محمود، اژه ای، جواد ،(1393). ساخت و آماده سازی پرسش نامه پیوند با مدرسه در دانش آموزان. روانشناسی مدرسه ، (1)3 ، 55-67.
-رضایی شریف، علوی، گنجی، مسعود، حاجلو، نادر، (1390).نقوش کتابخانه های آموزشگاهی در پیوند با مدرسه و عملکرد تحصیلی دانش آموزان. تحقیقات کتابداری و اطلارسانی ، 45 (56)، 59-75.
-سید جوادین، سید رضا، (1386).مبانی سازمان و مدیریت، چاپ دوم، تهران: انتشارات نگاه دانش.
-شا پور، محمود ،(1383). جامعه شناسی آموزش و پرورش، تهران: انتشارات سمت.
-صمدی، معصومه ، (1391). رابطه جهت گیری انگیزش و راهبردهای یادگیری در تبیین و موفقیت تحصیلی، راهبردهای آموزشی، 2(5) ، 81-95.
-عابدی، احمد،(1381).بررسی رابطه بین انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان با ویژگی های خانوادگی و شخصیتی آنان. نشر آموزه، 13 ، 29 - 23 .
-عطار پور، شهلا، (1380).بررسی رابطه بین انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر دوره راهنمایی شهر اصفهان با ویژگی های خانوادگی و شخصیتی آنان. گزارش طرح پژوهش، شورای تحقیقات استان اصفهان.
-قاضی طباطبایی، محمود،حجازی، الهه، رضایی شریف، علوی ، (1389). آزمون تئوري هاي مساله اجتماعي پيوند با مدرسه در بين دانش آموزان مقطع ابتدايي،بررسی مسائل اجتماعی ایران ، (2).113-138.
-کاوسیان، جواد؛ فراهانی، محمدنقی؛ کدیور، پرو ین؛ شهرآرای، مهرناز؛ فرزاد، ولی،(1386). مطالعه عوامل موثر بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر دبیرستانهای سراسر کشور در سال تحصیلی 84 - 83 ، فصلنامه روانشناسی دانشگاه تبریز،8(2) ،10-25.
-کردلو، منیره،(1387). بررسی عوامل موثر بر مسولیت پذیری نوجوانان دبیرستانی در خانه و مدرسه. مشاوره مدرسه،1(4) ،10-25.
-محمد امینی، زرار ،(1392). مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی و حول مساله بر فرسودگی تحصیلی، خودکارآمدی و انگیزش تحصیلی در دانش آموزان اهمال کار، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تر بیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی.
-محمودی، ناهید، حاتمی، حمیدرضا، اسدزاده، حسن؛ احدی، حسن،(1392). بررسی تاثیر آموزش راهبردهای خودتنظیمی )شناختی، فراشناختی( بر باورهای انگیزشی )انگیزش تحصیلی(، خودکارآمدی، اضطراب امتحان( در دانش آموزان دوره دبیرستان. فصل نامه روانشناسی تربیتی، 27(9) 49-66 .
-نریمانی، محمود،(1384). بررسی میزان انگیزش تحصیلی در بین دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی و متغیرهای مرتبط با آن، گزارش طرح پژوهشی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه محقق اردبیلی.
-نومانی، محسن، ( 1386) . تأثیر نابرابری سرمایۀ فرهنگی بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان پیش دانشگاهی در دستیابی به آموزش عالی. فصلنامۀ تعلیم و تربیت، شمارۀ 91 ، ص 101 - 71 .
-Akers ,R. L. ,& Cochran, J. K. (1985). Adolescent marijuana use: A test of three theories of deviant behavior. Deviant Behavior, 6, 323–346.
-Anderman, E. M. (2002). School effects on psychological outcomes during adolescence. Journal of Educational Psychology, 94 (4), 795-809.
-Anderman, L. H., & Anderman, E. M. (1999). Social predictors of changes in students' achievement goal orientations. Contemporary Educational Psychology, 24( 1), 21-37.
-Bandura, A. (1986). Social Foundations of Thought and action: A Social Cognitive Theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall
-Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: Freeman.
-Bandura, A. (1977). Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavior change. Psychological review, 84, 191-215.
-Barrera, Maria. R (2006). Factors that influence school bonding. A dissertation submitted in partial fulfillment of the requirements for the degree of doctor of education, university of Texas.
-Brophy, J. E. (1988). On motivating students. In Talks to teachers, eds. D. Berliner and b. Rosenshine, 201-245. New York: Random House.
-Brown, L. M. , & Gilligan, C. (1993). Meeting at the crossroads: Women's psychology and girls' development. Feminisn1 & Psychology, 3 (1), 11-35.
-Bruyn, EH; Dekovi, M; Meijnen, GW. (2003). Parenting, goal orientations, classroom behavior, and school success in early adolescence. Journal of pplied developmental Psychology. 24, (4), 393-412.
-Catalano, R., & Hawkins, D. (1996). The social development model: A theory of antisocial behavior. In D. Hawkins (Ed.), Delinquency and crime: Current theories (pp. 149-197). Cambridge, UK: Cambridge University Press.
-Cernkovich, S. A. , & Giordano, P. C. (1992). School bonding, race, and delinquency. Criminology, 30, 261–291.
-Chen, KC., Jang, SJ. (2010). Motivation in online learning: Testing a model of selfdetermination theory. Journal of Computers in Human Behavior, 26, 741–752.
-Corsini, Raymond j(1999). The dictionary of Psychology. Taylor& Francis Group.
-Eith, Christine A. (2005). Delinquency, Schools, and the Social Bond. New York: LFB.
-Evans, T. D., Cullen, F. T., Burton, V. S., Jr., Dunaway, R. G., & Benson, M. L. (1997). The social consequences of self-control: Testing the genreal theory of crime. Criminology, 35, 475– 501.
-Ferreira, M., Cardoso, A. P. & Abrantes, J. L. (2011). Motivation and relationship of the student with the school as factors involved in the perceived learning. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 29, 1707 – 1714.
-Finn, j. D. Withdrawing From School Revview of Educational Researvh. (Summer 1989), Vol. 59, No. 2, pp. 117-142.
-Fortier, MS., Vallerand, RJ., Guay, F. (1995). Academic motivation and school performance: Toward a structural model. Journal of Contemporary Educational Psychology, 20, 257–274.
-Free, M. D., Jr. (1994). Religiosity, religious conservatism, bonds to school, and juvenile delinquency among three categories of drug users. Deviant Behavior, 15, 151–170.
-Furrer, C. , & Skinner, E. (2003). Sense of relatedness as a factor in children's academic engagement and performance. Journal of Educational Psychology, 95 ( 1), 148-162.
-Goodenow, C. (1993). Classroom belonging among early adolescent students: Relationships to motivation and achievement. Journal of Early Adolescence, 13 (1), 21 - 43.
-Gottfredson, M. , & Hirschi, T. (1990). A general theory of crime. Stanford, CA: Stanford University Press.
-Havkins, J.D., & Weis, J.G. (1985). The social developmental model: An integrated approach to delinquency prevention. Journal of primary prevention, 6(2), 73-97.
-Hawkins, D., Guo, J., Hill, K., Battin-Pearson, S., & Abbott, R. (2001). Long-term effects of the Seattle social development intervention on school bonding trajectories. Applied Developmental Science, 5, 225-236.
-Herrenkohl, TI., Kosterman, RK., Hawkins, D., Mason, A. (2009). Effects of Growth in Family Conflict in Adolescence on Adult Depressive Symptoms: Mediating and Moderating Effects of Stress and School Bonding, Journal of Adolescent Health, 44, 146–152.
-Hirschi, T. (1969). Causes of delinquency. Berkeley, CA: University of California Press.
-Jenkins, P. (1997). School delinquency and the school social bond. Journal of Research in Crime and Delinquency, 34: 337-67.
-Jones, B. D. (2009). Motivating students to engage in learning: The MUSIC Model of Academic Motivation. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 21, 272–285.
-Junger, M., & Tremblay, R. E. (1999). Self-control, accidents, and crime. Criminal Justice and Behavior, 26, 485–501.
109
-Kim, sunah (2000). The effects of parent bonding, school bonding, belief on the structure of problem behaviors in elementary school- age children. A dissertation submitted in partial fulfillment of the requirements for the degree of doctor of philosophy, university of Washington
-Kline, R.B. (2011). Principles and practice of structural equation modeling. Second Edition, the Guilford Press, a Division of Guilford Publications, Inc. 72 Spring Streets, New York, NY 10012.
-Liljeberg, Jenny. Freidenfelt, Eklund Jenny M., Fritz, Marie Väfors, Klinteberg, Britt .af (2010). Poor school bonding and delinquency over time: Bidirectional effects and sex differences. Journal of Adolescence xxx, 1-9.
-Ma, X. (2003). Sense of belonging to school: Can schools make a difference? Journal of Educational Research, 96 (6), 340-349.
-Maddox, s. J. (2005). assessment of school bonding in elementary school students. Submitted in Partial Fulfillment of The Requirements for the Degree of Doctor of Philosophy . university of South Carolina.
-Maddox, s. J. ,& Prinz, R. J. (2003). School bonding in children and adolescents: Conceptualization, Assessment, and Associated Variables. Clinical Child and Family Psychology Review, 6 (1), 31-49.
-Maehr, ML; Midgley, C. (1991). Restructuring the school environment to enhance student motivation and learning, American Educational Research Association Annual Meeting, 2-18.
-Mcgee, Z. T. (1992). Social class differences in the parental and peer influence on adolescent drug use. Deviant Behavior, 13, 349–372.
Mcpartland, J.M & Mcdill, E.L. (Eds). (1977). Violence in school : perspectives, programs, and positions. Lexington, MA: Health
-Miltiadou, M; Savenye, Wc. (2003). Applying social cognitive constructs of motivation to enhance student success in online distance education, Educational Technology Review, (11), 1.
-Murray, C. ,& Murray, K. M. (2004). Child level correlates of teacher-student relationships: An examination of demographic characteristics, academic orientations, and behavioral orientations. Psychology in the Schools, 41 (7), 751-762.
-Murray, C., Greenberg, MT. 2000. Children’s Relationship with Teachers and Bonds with School An Investigation of Patterns and Correlates in Middle Childhood, Journal of School Psychology, 5, 423–445.
-Nagin, D. S., & Paternoster, R. (1993). Enduring individual differences and rationale choice theories of crime. Law and Scoiety Review, 27, 467–496.
-Oelsner, J, Lippold, Melissa A. & Greenberg Mark T (2010). Factors influencing the development of school bonding among middle school students. The Journal of Early Adolescence. XX(X) 1–25. Accsess from http://jea.sagepub.com/content/early/2010/04/12/0272431610366244
110
-Pajares, F. (2002). Overview of social cognitive theory and of self-efficacy. Retrieved January 11, 2004, access from http://www.emory.edu/EDUCATION/mfp/eff.html
-Pollack, W. S. (1996). Boys' voices: Can we listen, can we respond? Toward an Empathic Empirical Agenda. Paper presented at the International Coalition / Boys' Schools Symposium.
-Reeve, J.M. (2009). Understanding motivation and emotion (5ed.). New York: Wiley.
Ryan, RM., Deci, EL. (2000). Self‐determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well‐being. American Psychologist, 55, 68–78.
-Ryan, RM., Stiller, J; Lynch, JH. (1994). Representations of relationships to teachers, parents, and friends as predictors of academic motivation and self-esteem. Journal of Early Adolescence, 14, 226–249.
-Scherman, Vanessa. (2002). School climate instrument: A pilot study in pretoria and envirans. A pablished dissertation. University of Pretoria.
Accsess from za/thesis/available/etd-02232005 074243/unrestricted/ 00dissertation. pdf).
-Schunk, DH. (2005). Commentary on self-regulation in school contexts. Journal of Learning and Instruction, 15, (2), 173-177
-Seifert, L. (2004). Understanding student motivation . Journal of Educational research, 46, 137-149.
-Simons-Morton, B. G. , Crump, A. D. , Haynie, D. L. , & Saylor, K. E. (1999). Student–school bonding and adolescent problem behavior. Health Education Research, 14, 99–107.
-Sinclair, M.F., Christenson, S.L., Elevo, D.L., & Hurley, C.M. (1998). Dropout prevention for you with disabilities: Efficacy of a sustained school engagement procedure. Exceptional Children, 65, 7-21.
-Sommers, I., Fagan, J., & Baskin, D. (1994). The influence of acculturation and familism of Puerto Rican delinquents. Justice Quarterly. 11, 207-228.
Taylor, C. (2001). The relationship between social and self-control: Tracing Hirschi’s criminological career. Theoretical Criminology, 5, 369–388.
-Usher, EL Pajares, F. (2006). Sources of academic and self-regulatory efficacy beliefs of entering middle school students, Contemporary Educational Psychology, 31, (2).
-Vallerand, R.J., Blais, M.R., Brière, N.M., & Pelletier, L.G. (1989). Construction et validation de l'Échelle de Motivation en Éducation (EME). Revue canadienne des sciences du comportement, 21, 323-349.
-Vallerend, Rj., Pelletier, LG., Blais, MR., Briere, NM., Senecal, C., Vallieres, EF. (1992). The Academic Motivation Scale: A measure of intrinsic, extrinsic, and amotivation in education, Journal of Educational and Psychologica Measurement, 52, 1003-1017.
-Wenzel, V., Weichold, K., Silbereisen, S. (2009). The life skills program IPSY: Positive influences on school bonding and prevention of substance misuse, Journal of Adolescence, 1–11.
-Wiatrowski, M., & Anderson, K. L. (1987). The dimensionality of the social bond. Journal of Quantitative Criminology, 3, 65–81.
-Wigfield, A; Eccles, JS. (2000). Expectancy–Value theory of achievement motivation, Contemporary Educational Psychology 25, 68–81.
-Williams, J. H. (1994). Understanding substance use, delinquency involvement, and juvenile justice system involvement among African American and European American adolescents. Unpublished doctoral dissertation, University ofWashington.
-Zhang, L., Welte, J. W., & Wieczorek, W. F. (2002). Underlying common factors of adolescent problem behaviors. Criminal Justice and Behavior, 29, 161–182.