پروژه بررسی ارتباط بین سطح دینداری وسطح تمرکز دانش آموزان
قابل ویرایش.52صفحه.منابع دارد
منابع:
-احمدی ،یعقوب،1388، وضعيت دينداري و نگرش به آينده دين در ميان نسلها مطالعه موردي شهر سنندج،سال اول شماره اول ،17-44.
-اشرفى ريزى، حسن ( 1382 ). درآمدى بر مطالعه و نقش كتابخانه هاى عمومی در توسعه فرهنگ مطالعه ،تهران ،نشر چاپار.
-انصاری جابری ،علی وهمکاران ،تاثیر روزه رمضان بر عزت نفس دانشجویان دانشکده پرستاری ومامایی وپیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ،اندیشه ورفتار ،شماره 25 و26،تابستان وپاییز 1380،63-67.
اینگهارت ،رونالد ،ترجمه وتر ،مریم،(1373) تحول فرهنگی در جامعه پیشرفته صنعتی ،تهران :نشر کویر.
-بخشایش ،علیرضا ،1390،بررسی رابطه توکل بر خدا ،عزت نفس وپیشرفت تحصیلی در دانش آموزان، مجله روان شناسی دین ، سال چهارم ،شماره دوم .
-بهرامی چگنی ،ذبیح الله ،1389،بررسی رابطه بین دینداری با اختلالات روانی دانشجویان دانشگاه آزاد خرم آباد،سال سوم ،شماره 2، 91-102.
-بهرامی ،صدیقه ویوسفی ،علیرضا وآتش پور ،سید حمید ،1388،تاثیر آموزش هوش عملی براضطراب و تمرکز دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی،دانشگاه ازاد اسلامی واحد خوراسگان(اصفهان)،شماره22،157-170.
-بهرامی احسان،هادی (1380). "بررسی مقدماتی میزان اعتبار و قابلیت اعتماد مقیاس جهت گیری مذهبی". مجله روانشناسی و علوم تربیتی، سال ششم، شماره 1، 67-90
-بهرامی احسان ،هادی ،رابطه بین جهت گیری مذهبی ،اضطراب وحرمت خود ،مجله روان شناسی 24،شماره 6، 347-336.
-بیابانگرد،اسماعیل ،1384،«رابطة میان عزتنفس، انگیزه پیشرفت، و پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان سال سوم دبیرستانهای تهران»، مطالعات روانشناختی، ش 4 و 5، ص 131.
-بیرشک، بهروز و همکاران (1380)."بررسی نقش مذهب در تجربه و رتبه بندی استرس های زندگی، افسردگی و اضطراب". چکیده مقالات اولین همایش بین المللی نقش دین در بهداشت روان. سال پنجم، شماره19.
-حبیب وند،علی مراد،1387، عنوان رابطه جهت گیری مذهبی با اختلالات روانی وپیشرفت تحصیلی،مجله روان شناسی دین ،سال اول،شماره سوم،79-107.
-خادمی، عین الله،1371، مطالعه روشمند، انتشارات پارسایان قم، چاپ اول، 101.
-خدایار ی فرد، محمد،(1388). آماد ه سازی مقیاس دینداری و ارزیابی سطوح دینداری اقشار مختلف جامعة ایران )مراکز استانها(،تهران ،دانشگاه تهران.
-سراج زاده ،سید حسین ،(1377)،نگرش ها ورفتارهای دینی نوجوانان تهرانی ودلالت های آن برنظریه سکولار شدن فصلنامه اطلاع رسانی پژوهشی ،نمایه پژوهش،نمایه پژوهش ،شماره 10و11.
-سیف ،علی اکبر وشقاقی ، فرهاد ،1382،تاثیر آموزشی راهبردهای یادگیری ومطالعه بر میزان یادگیری دانشجویان دانشگاه پیام نور ، نشریه پیک نور ، سال سوم ،شماره دوم.
-شاملی ،نصرا... وبنایان اصفهانی،علی، 1380،تبیین میدان معنا شناسی واژه توکل ر نهج البلاغه ، فصلنامه علوم اسلامی ،12.
-شکری،امید وکدیور ،پروین ونقش،زهراوغنایی،زیباودانشور پور،زهره ومولایی،محمد،1386،صفات شخصیت استرس تحصیلی وعملکرد تحصیلی،مطالعات روان شناختی دانشکده علوم تربیتی ،دوره 3،شماره 3.
-سرمدی، محمود ( 1385 ). "بررسی رابطه ی میان دینداری با بازده های تربیتی دانش آموزان متوسطه شهر قم"، پژوهشهای تربیت اسلامی، شماره2
-رفیعی هنر، حمید،جان بزرگی ،مسعود،1389،رابطه جهت گیری مذهبی وخود مهارگری ،مجله روان شناسی ودین ،شماره 9،42-31.
--رکنی، محمد باقر ( 1382 ). بررسی عوامل اقتصادی و اجتماعی مؤث ر بر نگرش مذهبی دانشجویان دانشگاه آزاد اقلید ، پایان نامهی کارشناسی ارشد جامعه شناسی، دانشگاه آزاد واحد دهاقان
-رئیس پور ،حفیظ اله ،(1386).اثربخشی آموزش نگرش مذهبی بر سلامت روان دانش آموزان دبیرستان شهر اصفهان ،پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان.
--زائر، عبدالله ( 1382 ). دینداری و عوامل مؤثر بر آن در بین دانش آموزان شهرستان قیر و کارزین، پایان نامه کارشناسیارشد جامعهشناسی، دانشگاه آزاد واحد دهاقان.
-کلانتری،میترا وکلانتری،عبدالحسین(1391).دینداری در نسلهای مختلف(مطالعه موردی شهرستان ساری) ، فصلنامه مطالعات وتحقیقات اجتماعی،1(2).ص173-200.
-کاسیرز،ارنست ،ترجمه موفق ،یداله ،1370،فلسفه روشنگری،انتشارات نیلوفر.
--کشاورز ،سوسن ،1386،تحول در امر تربیت دینی دانش آموزان در نظام آموزش رسمی ایران ،مجله علم وفرهنگ ،سال اول شماره اول
-صالحی ،محمد وعنایتی ،ترانه ،1388، فصلنامه اندیشه های تازه در علوم تربیتی ،سال چهارم ، شماره سوم.
-صمدی،معصومه ،1386،تاثیر روش های تربیتی وخود تنظیمی تحصیلی بر پیشرفت تحصیلی،تازه های علوم شناختی ،سال 9،شماره1، 40-48.
طالبان، محمدرضا ( 1378 ). "رابطه دینداری و بزهکاری نوجوانان تهرانی"، نمایه پژوهش، شماره 7-
فتحی ،مهدی ،(1385)،حرفهای خودمانی با بیماران ام اس ،تهران ،انتشارات شهید پور.-
-فرجی، مهدی و کاظمی، عباس،( 1388). بررسی وضعیت دینداری در ایران: با تأکید بر داد ه های پیمایشهای سه دهة گذشته. فصلنامة تحقیقات فرهنگی ایران ، 2(2)،79- 96 .
-قریب ،عبدالکریم 1380،57درس برای تقویت حافظه ،تهران :انتشارت اختران.
-قریشی راد ،فخر السادات ،1382،نقش مذهب ورویارویی مذهبی در بهداشت روانی ،اسلام وبهداشت روانی ، مجموعه مقالات جلد 2،نشر معارف ،249.--فضائلي اخلاقي محمد جوادو هاشمیان فریده، عظیمی -هاشمی مژگان،واعظ زاده زهرا،واعظ زاده ساجده و آذرنیا، راضیه،1382، بررسي الگوهاي رايج تربيت ديني و اخلاقي در خانواده و مدارس و ميزان انطياق آن با الگوهاي تربيتي اسلام ، پژوهشكده تعليم و تربيت وزارت آموزش و پرورش، گروه پژوهشي علوم اجتماعی جهاددانشگاهی مشهد.
-کجباف ،محمدباقر ومولوی ،حسین وشیرازی ،علیرضا ،(1382)، بررسی باورهای انگیزشی وراهبردهای یادگیری خودتنظیمی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی ،فصلنامه تازه های علوم شناختی ،سال 5،شماره 1.
-کلاهی ،محمدرضا ،جهانی شدن هویت دینی ،(1383). پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران.
-محسن پور ،مریم وحجازی ،الهه وکیامنش،(1386)،نقش خودکارآمدی ،اهداف پیشرفت ،راهبردهای یادگیری وپایداری در پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی ،فصلنامه نوآوریهای آموزشی ،شماره 16،سال پنجم ، تابستان 86.
-مطهری ،مرتضی ،1369،مجموعه آثار ،جلد 13،تهران ،صدرا.
-نجاتی،عثمان ،ترجمه عرب ،عباس ،قرآن وروان شناسی ،1384، مشهد:نشر آستان قدس رضوی.
- نياورانى، احمد رضا، تكنيكهاى تقويت حافظه انتشارات راهستان،چاپ سوم، 1375، 19.
--یونسی ،سید جلال ،1379، آموزش دینی دانش آموزان:اطلاع دانش آموز از دین یا اعتقاد به آن؟،همایش ملی مهندسی اصلاحات در آموزش وپرورش،215.
-Jensen- Campbell, L. A. et al.(2002), "Agreeableness, conscientiousness and effortful control Processes",Journal of Research in Personality, v 36, p 476-489.
-Morris ,M. O. & Lee, M. F.(1993). "Academics Self-esteem and perceived validity grades a test of Self-verification Theory", The Journal of contemporary Educational Psychology, v 18, p 414
-Park, C., Cohen, L. H. & Herb, L.(1990)."Intrinsic religious coping as life stress moderators for catholics versus protestants". Journal of Personality and Social Psychology, 59(3), 562-574.
-Schreiber ,E. H. & scheiber ,K. N.(, "Using relaxation techniques and positive self-esteem to improve academic achievement of college students", Psychological Reports, v 76, p 929-930
-Perry,R.p.(1991).perceived control in college students:implications for instruction in higher education .In J.Smart(ed),higher Educations :Handbook of Theory and Research ,Vol .7,(pp.1-56).New York :Agathon press.
-Rew, L., Wong, J., "A systematic review of associations among religiosity/spirituality and adolescent.
-Serin, O., Serinb, N. B., Sahinc, F. S. (2009). Factors affecting the learning
and studying strategies, and locus of control of the trainee teachers.World Conference on Educational Sciences, Procedia Social and Behavioral Sciences, 1: 1127–1136.
-Haynes, N. M., Comer, J. P., & Hamilton-Lee, M., (1998). Gender andachievement status differences on learning factors among black highschool students. Journal of Educational Research, 81(4), 233-237.
-kortotkov,D. ,& Hannah,T.E.(2004).The five –factor model of personality: Strengths and limitations in predicting health status, Sick-role and illness behaviour .personality and Individual Differences ,36 ,187-199.
-Kovach, K., Wilgosh, L. R. (1999). Learning and study strategies, and performance anxiety in postsecondary students with learning disabilities:A preliminary study. J. P. Das Developmental Disabilities Centre.
-Milligan,M.(2003).Optimism and five-factor model of personality, Coping
and health, Behavior. Phd dissrtaion psychology, personality. Aburn niversity.
- Murray, B., (1998). Getting smart about learning is her lesson, Claire Ellen Weinstein's notion of strategic learning has enjoyed growing acceptance in higher education. American Psychological Association (APA) online,29(4).
-Prus J., et al. (1995). The Learning and Study Strategies Inventory (LASSI) as a predictor of first year college academic success. Journal of Freshman Year Experience, 7(2), pp 7-26.