پروژه عملکرد معاونین مدرسه در زمینه تربیت دینی دانش آموزان
قابل ویرایش.62صفحه.منابع ،تحلیل آماری و پرسشنامه دارد
منابع:
-ابن فارس، أبو الحسين أحمد بن فارس، مُعْجَمُ مقاييس اللُّغَة، بيروت، دار إحياء التراث العَرَبي، 2001م
-ابوطالبی، مهدی (1386)«تربیت دینی از دیدکاه امام علی» قم: مرکز انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی.ص27-94.
-امام جمعه ،محمدرضا ،1379 ، عنوان اقدام پژوهی مشارکتی شیوه ای کارآمد برای بهبود عملکرد معلمان در تربیت دینی –اخلاقی دانش آموزان،نشریه پژوهش های تربیت اسلامی ،شماره3.
-امینی،ابراهیم،(1368).آیین تربیت،قم انتشارات اسلامی،ص12-13.
-باهنر،ناصر،1378،آموزش مفاهیم دینی همگام با روان شناسی رشد ،تهران :سازمان تبلیغات اسلامی.
- بهشتی، احمد (1392)«اسلام و تربیت کودکان» تهران: سازمان تبلیغات اسلامی، چاپ دوم.
-پاینده، ابوالقاسم (1366)، نهج البلاغه، جاویدان، تهران.
-پژوهشکده حوزه ودانشگاه ،1378،فلسفه تربیت ،جلداول،تهران:انتشارات سمت،چاپ سوم.
-پیرنیا، محمد کریم. 1392،آشنایی با معماری اسلامی ایران. سروش دانش.
-توما ،ژان ،1363،مسائل جهانی آموزش وپرورش ،ترجمه اقازاده احمد، تهران :مرکز نشر دانشگاهی.
-حسین زاده ،امیدعلی ومشرفی،هاشم ، 1389 ،تحلیل عاملی عوامل آسیب زای تربیت دینی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی (مطالعه موردی دانشجویان آزاد اسلامی واحد اهر)،نشریه زن ومطالعات خانواده ،سال دوم ، شماره 7.
-داوودی ،محمد،1383،تربیت دینی :سیره تربیتی پیامبر واهل بیت ،قم:انتشارات پژوهشکده حوزه ودانشگاه.
-داوودی، محمد (1390)«نقش معلم در تربیت دینی»، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه چاپ چهارم.ص57
-دلشاد تهرانی، مصطفی (1382)«سیری در تربیت اسلامی» ویرایش دوم، تهران: دریا، چاپ پنجم.ص104
-دبی ،موریس،ترجمه کاردان،(1374).مراحل تربیت،انتشارات دانشگاه،ص73.
-راغب اصفهاني، حسين بن محمد، المفردات، تهران، مرتضوي، 1332ش
-رهنما،اکبر ،طباطبائی،فرزانه و علیین ،حمید ،(1385).آسیب شناسی تربیت دینی دانش آموزان از دیدگاه مدیران مدارس راهنمایی شهر تهران ،نشریه دانشور رفتار،دوره13، شماره21(ویژه مقالات علوم تربیتی)،ص43-54.
-سنگری، محمدرضا (1382)، «آسیب شناسی روش ها در قلمرو تربیت دینی»، مجموعه مقالات همایش آسیب شناسی تربیت دینی در آموزش و پرورش، ج1، محراب قلم، تهران.
-سیدین، غ (1372)، مبانی تربیت فرد و جامعه از دیدگاه اقبال، ترجمه محمد بقایی، برگ، تهران.
-سیف، علی اکبر ، 1376، روان شناسی پرورش ، روان شناسی یادگیری وآموزش ،تهران :انتشارات آگاه.
-صادقی،منصوره السادات ،1384، بررسی رابطه بین روش تربیت دینی با تصور از خدا در دانشجویان،دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی.
-صادق زاده قمصری، علی، 1380، راهنمای برنامه درسی تعلیمات دینی دوره دبیرستان وپیش دانشگاهی در بوته نقد ،تربیت اسلامی،مجموعه مقالات ، کتاب ششم ،مرکزمطالعات اسلامی، 70-90.
-ضرابی، عبدالرضا (1386)، «آزادی و تربیت دینی»، ماهنامه معرفت، ش117، موسسه آموزش و پژوهشی امام خمینی (ره)، قم.
-طالبان، محمدرضا (1380)، دین داری و بزهکاری، فجر اسلام، تهران.
-طباطبائی،محمدحسین،(1387).المیزان ،جلد14،ص422-426.
-عبدالکریمی، بیژن (1382)، «آسیب شناسی پاره ای از مبانی نظری تعلیم و تربیت دینی در ایران»، مجموعه مقالات همایش آسیب شناسی تربیت دینی در آموزش و پرورش، ج1، محراب قلم، تهران.
- غزالي، ابوحامد، احياء العلوم، تهران، انتشارات علمي و فرهنگي، چ3، 1372ش.
-فضائلي اخلاقي محمد جوادو هاشمیان فریده، عظیمی هاشمی مژگان،واعظ زاده زهرا،واعظ زاده ساجده، آذرنیا، راضیه، (1382).بررسي الگوهاي رايج تربيت ديني و اخلاقي در خانواده و مدارس و ميزان انطياق آن با الگوهاي تربيتي اسلام ، پژوهشكده تعليم و تربيت وزارت آموزش و پرورش، گروه پژوهشي علوم اجتماعی جهاددانشگاهی مشهد.
-فهیمی، محمد ظاهر (1388)«روش عادتی دینی از منظر آموزهای اسلامی»«مجموعه مقالات همایش تربیت دینی» قم: انشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی.ص178.
-کشاورز ،سوسن ،1386،تحول در امر تربیت دینی دانش آموزان در نظام آموزش رسمی ایران ،مجله علم وفرهنگ ،سال اول شماره اول.
-کلینی، محمدبن یعقوب(1387)، کافی، ج 2 و3، المکتبه الاسلامیه، تهران.
-فضل الله، محمد جواد، تحليلي از زندگي امام رضا عليه السلام، ترجمه سيد محمد صادق عارف، مشهد، بنياد پژوهشهاي اسلامي آستان قدس رضوي، 1380ش.
-قریشی راد ،فخر السادات ،1382،نقش مذهب ورویارویی مذهبی در بهداشت روانی ،اسلام وبهداشت روانی ، مجموعه مقالات جلد 2،نشر معارف ،249.
-کجباف ،محمدباقر ومولوی ،حسین وشیرازی ،علیرضا ،(1382)، بررسی باورهای انگیزشی وراهبردهای یادگیری خودتنظیمی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی ،فصلنامه تازه های علوم شناختی ،سال 5، شماره 1.
-محمدی، مژگان (1382)، «رویکرد کلی به آسیب شناسی تعلیم و تربیت»، مجموعه مقالات همایش آسیب شناسی تربیت دینی در آموزش و پرورش، ج1، محراب قلم، تهران.
-محمدی ری شهری، محمد (1416ق)، میزان الحکمه، ج2، درالحدیث، قم.
-مصباح یزدی ، محمدتقی ، (1385). اخلاق در قرآن، ج 1، ص 48 – 49
-مطهري، مرتضي، تعليم و تربيت در اسلام، تهران، صدرا، 1373ش5
-مصباح یزیدی ،محمد تقی،(1389).اخلاق در قرآن،جلد1،ص48-49.
-ملکی، حسن، شاملی، عباس، شراللهی، مهدی (1390)«تربیت عبادی کودکان» مجله اسلام و پژوهشهای تربیتی، سال سوم، شماره اول.
-منصوری نیا،علیرضا وخرم آبادی،یدالله ،(1393).نقش معلم در تربیت دینی وتربیت اخلاقی ،همدان:اولین کنگره بین المللی فرهنگ واندیشه دینی.
-موجی ،بی بی ماه ،1389، شناسایی وتحلیل نقش وسهم عوامل موثر یا بازدارنده تربیت دینی دانش آموزان ، خلاصه مقاله های همایش آسیب شناسی تربیت دینی،171.
-نساجی زواره، اسماعیل،(1392). «آسیب شناسی تربیت دینی دانش آموزان» ص 512
-یحیی بن عدی، تهذیب الاخلاق، به قلم جاد حاتم، ص 47.
-یونسی ،سید جلال ،1379، آموزش دینی دانش آموزان:اطلاع دانش آموز از دین یا اعتقاد به آن؟،همایش ملی مهندسی اصلاحات در آموزش وپرورش،215.
-Ficher,M.W."Alleviation Appraisal Anxiety :Lessons learned from 29 Years of Evaluations World .2003
-Gunnoe, M.L & Moore, K.A. (2002). Predictors of religiosity among youth aged 17-22: A longitudinal study of the National survey of children,Journal for the Scientific Study of Religion, 41(4): 613-62.
-Moran, G. (2003). PARENTES: Religious and Moral education, RetrievedApril10, 2005, from http://www.adoniram.net/Religious-and-Moral-Education.html
-R.M. Thomas (1994), " Religious Education". In Torston Husen, T. Neville Postlethwaite (Ed. in chief), The International Encyclopedia of Education (London: BPC Wheatons Ltd), V. 9, PP. 4995 - 5008.